Vánoce bez přebytečných kil!


Už to začíná, kromě pečení cukroví a vánoček jsou také na řadě chlebíčky a co teprve štědrovečerní večeře. Všechno je tak lákavé a pro milovníky jídla. Naše vůle nedokáže odmítat ochutnávky cukroví a různých jednohubek, ale kdyby to byly jen ochutnávky, je to vše tak dobré. Stojí nám to však za to, že po skončení svátků nás bude trápit jen vyšší váha a bolest břicha?

dýňová polévka

Zkuste to zdravě!


·         Cukroví – je to pochoutka, která k největším svátkům prostě a neodmyslitelně patří. Pokud milujete tradiční vanilkové rohlíčky či linecká kolečka, je tady jednoduchá rada. Zkuste zaměnit bílou mouku za mouku celozrnnou a vynechejte cukr, místo něj přidejte třeba med. To samé můžete zkusit při pečení tradiční vánočky. Na obalení vanilkových rohlíčků použijte sypkou stévii. Chuť se nebude výrazně lišit, ale tohle cukroví bude pro vaše tělo mnohem zdravější.
čerstvý zázvor

Kromě těchto tradičních pochoutek si můžete připravit také jiné zdravé varianty, kterým může být třeba mrkvové cukroví nebo cukroví s ovesnými vločkami, tak velmi oblíbené raw cukroví. To je zejména nepečené cukroví, raw totiž znamená syrová strava (pokrmy nemohou být tepelně upravovány na 42 ). Cukroví je velmi výživné, plné semínek a oříšku, často jsou pro konzistenci používány datle. Mnoho receptů na zdravé varianty najdete na internetu nebo ve specializovaných kuchařkách na zdravou stravu. Je toho spousta.


·         Chlebíčky a jednohubky – Další kámen úrazu, světlá veka hustě pomazaná majonézovým salátem. To je základ skoro každého chlebíčku. Občas se v majonéze topí ještě vejce. Co takhle zkusit místo veky použít celozrnný chleba nebo bagetu, na něj buď namazat tenkou vrstvu másla nebo třeba řepovou či avokádovou pomazánku. Fantazie je na vás a meze se nekladou. Pokud na podobných salátech na chlebíčku trváte, zkuste alespoň zaměnit jogurt za majonézu.


·         Štědrovečerní večeře – Slavnostní večeře, na kterou všichni čekají. Tradiční polévka, ať už hrášková nebo rybí, po které následují kapří řízky s bramborovým salátem. Právě salát s majonézou se občas stává nepříjemným společníkem, lidem je po něm těžko, protože je velice hutný. Může se stát i to, že podceníme jeho uchovávání a majonéza se může i zkazit a zdravotní problémy jsou horší. Rozhodně existují prospěšnější varianty pro naše tělo. Jsou to saláty, které jsou úplné bez „bílé“ zálivky nebo může být majonéza nahrazena jogurtem, zakysanou smetanou či avokádovou majonézou, což je zdravější varianta. Je také fajn si vymyslet vlastní salát, do kterého přidejte všechnu zeleninu, co máte rádi. Zkuste být kreativní a vytvořte veselý salátek. Co se týče řízků, pokud si je nemůžete odepřít, můžete je připravit místo na oleji třeba v troubě a místo klasického trojobalu zkusit cornflakes. Pokud řízky nejsou vaší neměnnou volbou, dobrou náhradou může být pečený losos v troubě.

 

 

Stále si něco nemůžete odepřít?

Pokud i přes všechny rady toužíte po majonézovém chlebíčku, dejte si ho, jeden, ne deset. Vaše zdraví je cennější, ono vždy platí všeho s mírou. Krásné svátky a jezte s rozumem, ať pak z radosti není bolest nebo smutek!